Stjernehimmel cover

Ingefærshot – den stærke

Indholdsfortegnelse

Ingefærshot skal der til når kulden rammer Danmark og det bliver tid at styrke immunforsvaret. Til den tid tyr jeg til qigong, der styrker immunforsvaret samtidig med, at jeg sørger for at få fyldt vitaminer og mineraler i kroppen.

En af de ting jeg elsker er Ingefærshot. Jeg har en grundopskrift på Ingefærshot, som jeg varierer afhængig af, hvad jeg har i køkkenet og hvad jeg har lyst til.

Opskrift på Ingefærshot

Du får her grundopskrift med mine variationsmuligheder.

Jeg bruger økologiske ingredienser for at slippe for pesticider.

  • Ingefær 150-200 g (frisk) – rensede grundigt og skåret i valnøddestore stykker eller skiver.
  • Citroner der fylder ligeså meget som ingefærroden – vaskede grundigt udenpå og skåret i skiver.
  • Rødbeder der fylder ca. ligeså meget som ingefærroden – skrællede og skåret i valnøddestore stykker.
  • Frisk eller Stødt gurkemeje svarende til en lillefinger skåret i mindre stykker eller tørret 1/4-1/3 teskefuld.
  • Chili – enten en frisk skåret i to haldele eller 1/4-1/3 teskefuld tørret. Fjern gerne kernerne i den friske.

Jeg kan lide også at tilsætte en eller flere af disse:

  • Kanel en spiseskefuld stødt kanel med lidt top eller en til to lange stænger
  • Appelsin en til to – vaskede udenpå og skåret i skiver
  • Æble et til to – vaskede og skåret i både uden kernehus
Gryde med ingefærshot

Benyt helst økologiske ingredienser.

Alle ingredienser kommes i en stor gryde med vand, der dækker ca. fem-ti centimeter over. Bring det i kog, lad det simre i en time.

Tag rodfrugter og frugt op og smid ud. Tilsæt 4 store skefulde honning. Rør rundt og hæld på flaske og sæt i køleskab.

Drik et shot 1-3 gange dagligt. Eller hæld det i et krus og tilsæt kogende vand og eventuelt mere honning.

Og som du kan se på billedet af denne flaske Ingefærshot er den fuld af varme ligesom sommeren og stranden “i” flasken.

Stranden  er den jeg elsker at være ved i Nyborg – året rundt.

Få opskriften som PDF fil til download her.

Qigong til din Ingefærshot

Uanset tid på året har du mulighed for at styrke krop og sind med Qigong. Du kan abonnere på WebQigong og gøre Qigong med mig på skærmen uanset hvor du er. Hver måned har sit eget tema.

Klik på linket her og læs mere.

Hvis  du har lyst til at lære en serie så kan du enten prøve denne serie som download eller som kursus.

Shibashi er min absolutte yndlingsserie – det var den, der hjalp mig til at blive rask efter stresskollaps.

Denne serie danner basis for et 10 ugers Qigong Practitioner Online forløb, hvor du kan lære Qigong for din skyld. Klik her for at læse mere.

Du kan også prøve disse øvelser hvis du døjer med stress.

Qigong-Vibeke-Fraling

God fornøjelse med Ingefærshot og Qigong!

Klar og frisk Qi til dig!


Kh Vibeke

Tak fordi du læste artiklern Vibeke Fraling

Tak fordi du læste artiklen

Du må meget gerne dele denne side

 

Med venlig hilsen

Qigong Master Vibeke Fraling 

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

De fem elementer

De fem elementer Med denne artikel forestiller jeg mig ikke at dække området om de fem elementer hverken helt eller halvt. De fem elementer er

Læs mere »

Nei Jing Tu

Nei jing Tu – det indre landskab Nei Jing Tu handler om at kortlægge “det indre landskab” i mennesket. Det vil med andre ord sige,

Læs mere »

Lær hvad 10 minutters daglig Qigong kan gøre for din sundhed – på 5 dage

0 kr for at deltage Ja, jeg vil gerne deltage!

.

Fornavn og efternavn:

Email:


Med kun 10 minutters daglig Qigong vil du:

  • Mindske stress, da kroppen afspændes og den beroligende og genopbyggende del af nervesystemet aktiveres
  • Få bedre søvn, da motion stabiliserer hormoner med indvirkning på søvn og søvnens kvalitet
  • Lindre gener fra spændinger i kroppen