minikursus start

Minikursus i Qigong – lær hvad 10 minutters daglig Qigong kan gøre for din sundhed!

Indholdsfortegnelse

minikursus start

På en uge kan du med minikursus i Qigong lære, hvad 10 minutters daglig Qigong kan gøre for din sundhed!

Med kun 10 minutters daglig Qigong vil du med minikursus i Qigong:

  • Mindske stress, da kroppen afspændes og den beroligende og genopbyggende del af nervesystemet aktiveres
  • Få bedre søvn, da motion stabiliserer hormoner med indvirkning på søvn og søvnens kvalitet
  • Bedre din kondition, da øvelserne styrker hjerte og lunger

Du får på minikursus i Qigong:

  • 19 videoer med øvelser, teori om øvelser samt svar på spørgsmål til øvelser (værdi 1.499 kr)
  • 1 video til download (værdi 99 kr)
  • 1 E-bog til download (værdi 99 kr
  • 1 meditation til download (værdi 49 kr)
  • Mail hver dag i 7 dage med åbning til nyt materiale for den dag
  • Adgang til materiale i 7 dage
  • Kursets værdi samlet 1.746 kr

Qigong er helsebevægelser oprindeligt fra den traditionelle kinesiske medicin. Det er bevægelser, som har medicinske fordele og derfor anvendes i sundhedsvæsenet i Kina. 

Less is more er en grundtanke i Qigong. Du kan læse mere om hvad Qigong er her. Siden åbner i et nyt vindue.

Det betyder, at du kan opnå gode resultater med selv en lille indsats. Det gør det lettere at komme igang med noget nyt eller i det hele taget komme igang.

Dette minikursus lærer dig nogle helt enkle øvelser, som du kan gøre dagligt.

Du får helt konkret vejledning i, hvordan du gør øvelserne og hvornår du kan have mest udbytte af dem.

Pris 0 kr.

minikursus-vibeke-5dage
Minikursus-0kr
minikursus start

 

Hvem har glæde af minikursus i Qigong? 

Når du starter vil du sikkert kende til noget af dette:

  • Du er træt, vågner uden at være udhvilet. 
  • Har svært ved at overskue simple opgaver i hverdagen. 
  • Falder i søvn på sofaen om aftenen.
  • Bliver forpustet og bryder dig ikke om at blive forpustet.

Når du slutter vil du sikkert have:

  • Vågnet med en større grad af at være udhvilet
  • Have haft lettere ved at falde i søvn i sengen
  • Har lettere ved at overskue hverdagens opgaver
  • Bliver mindre forpustet og generes ikke længere af det. 

Undervejs vil hver dag byde på kendte og nye øvelser. 

Sådan foregår det

Ved tilmelding får du en mail og opretter dig et login til Simpleroplatformen, hvor Minikursus i Qigong er.

Du får på startdatoen en mail med adgang til dag 1. 

Hver dag er opdelt så du får:

  • adgang til dagens materiale
  • video hvor jeg fortæller om dagens øvelser 
  • video med dagens øvelser
  • video med spørgetime optaget i facebookgruppen i august 2020
  • overblik over fokus for dagens øvelser
  • links til relevante artikler og brevkassesvar for dagens emner
  • eventuelle bonus videoer/filer

Dag 1

er fokus på øvelser, som slipper spændinger fysisk i kroppens muskler og bindevæv samt en åndedrætsøvelse, som afspænder kroppens kerne. Det hjælper hjerte og lunger, samt søvnen. Når søvnen bedres, får hjernen mulighed for hvile så det er lettere at bevare fokus

Dag 2

er fokus på øvelser, som smører og smidiggør muskler og bindevævet i og omkring rygsøjlen, så lænd og nakke kan slippe spændinger. Det fremmer evnen til at slappe af og falde i dyb søvn, hvor kroppen kan restituerer og hjernen skabe forbindelse mellem højre og venstre hjernehalvdel for bedre problemløsning. 

Dag 3

er fokus på øvelser, som afspænder skuldre og arme samt lænd. Når vævet er spændt bliver det kortere og det kan give smerter i skuldre og arme. Desuden holder disse områder på stress og spænding, som kan give hovedpine.

Dag 4

er fokus på øvelser, som styrker kroppen indefra og ud. Dvs. din kerne og dine ydre lag, som gerne skal være afspændt for at støtte åndedræt og hjerte, men samtidig stærkt for at støtte kropsholdningen. Bevægelserne smører, af- og udspænder kroppens bindevæv og styrker dermed kroppens fleksibilitet. Desuden sættes pulsen let op, så hjerte og lunger styrkes yderligere. 

Dag 5

er fokus på øvelser, der på en nærmest meditativ måde smidiggør arme, skuldre, rygsøjle og ben. 

Det kræver det af dig

Hvis du indstiller dig på hver dag i de fem dage at sætte ca. 10 minutter af dagligt til at gøre øvelserne, så vil du mærke effekten. Øvelserne kan gøres, når det passer dig. Personligt foretrækker jeg at gøre dem morgen, da det giver mig energi resten af dagen. Men de kan sagtens med fordel gøres inden sengetid også – eller på et hvilket som helst tidspunkt, du ønsker.

Du kan gøre Qigong i tøj, som du kan bevæge dig i. Du kommer ikke til at svede tran, måske får du blot den indre varme. Qigong er moderat pulstræning, dvs. bevægelse som du kan gøre og samtidig tale.

Hav lidt vand du kan drikke efter.

Du skal kun bruge den plads omkring dig svarende til dine arme rakt ud hele vejen rundt om dig. Indendørs står jeg selv på en rund Qigong Måtte på 130 cm i diameter.

Ved at se videoen om øvelserne får du en forståelse af dybden af øvelserne.

Ved at se spørgeetimerne kan du få uddybende svar på praktiske og teoretiske spørgsmål. Du er desuden altid velkommen til at skrive en mail eller ringe til mig med dine spørgsmål.

Minikursus i Qigong

Ved tilmelding

Ved tilmelding modtager du en mail med link til den platform, hvor minikurset ligger. Du skal logge ind på platformen Simplero.

Hver dag modtager du en mail med link til dagens materiale. Dag 6 og 7 modtager du desuden link, så du kan downloade video, E-bog og lydfil.

Minikursus i Qigong koster 0 kr. og der er ingen binding.

Hvornår foregår minikurset?

Så snart du tilmelder dig starter du med dag 1. Den første mail kommer med det samme, den næste med dagens øvelser kommer fem minutter efter. Dernæst hver dag i en uge.

Minikursus-0kr
minikursus start

Feedback fra deltagere

En lille hilsen her fra Færøerne:

“Da jeg ikke når at deltage på live om aftenen. Tak for at jeg må være med. Jeg er ret ny i det her Qigong. Har dog deltaget i et qigong kursus her på Færøerne. Og elsker det.
Tak for fantastisk god undervisning samt øvelser. “

Eva luna dahl:

“Tak til dig og Corona, Ja Corona gjorde at jeg fandt dig, og Corona lukkede så meget, også var det jo godt jeg havde dig, Og når nu alt
var lukket kunne jeg jo lige så godt lave qigong.
Jeg har lavet qigong i flere år en gang om ugen og var godt tilfreds,troede det var det man gjorde. Men du sagde nej det er hverdag, OK det
var så det. Og jeg skal lige love for at alt forandredes. Ja jeg vil næsten sige jeg har fået et nyt liv.
Jeg sover dejligt. skønt. Min mave fungerer efter flere års problemer. herligt. Jeg har ikke ondt i ryggen ,dejligt. Min nakke brokker sig ikke mere. Jeg har fået en bedre kondition.
Jeg er gladere,så jeg smiler mere til verden og verden smiler sørme tilbage.
Summa so marum som du siger, kan du nok se hvad det har forandret. Så min taknemlighed er stor.TUSIND TAK TIL DIG fra Eva.”

Marianne:

“Tak for dagens Qigong øvelser 🙏❤️‬
‪Det er pudsigt, når det vi allermest har behov for pludselig dukker op. Som om at vi som mennesker er i stand til at tiltrække præcis det vi på et givent tidspunkt “mangler” eller har særligt brug for. ‬
‪Det er en lidt længere historie, som startede med et faldtraume for 16 dage siden, hvor jeg på en travetur pludselig får ve. Fod uheldigt ned i et hul i jorden afdækket med græs og vælter omkuld. Siden faldet har min krop været voldsomt i udu og meget smerteforpint. Smerterne har siden forflyttet sig til forskellige steder i kroppen. ‬
‪I går fik jeg så pludselig kraftige smerter i min ve. hånd, så jeg slet ikke kunne bruge den. 😩Heller ikke til toiletbesøg 🙈‬
‪Her til morgen var det aftaget lidt, men efter dagens øvelser er det blevet radikalt bedre. Jeg ved ikke den præcise årsag til det? ‬
‪Jeg er i hvert fald fuld af taknemmelighed over at være med på dit minikursus. ‬
‪Tusind tak Vibeke Fraling 😘❤️‬
‪Hav en dejlig dag 🥰‬”

Anonym:

“Kære Vibeke Tusinde tak for din vidunderlige måde at undervise på. Du er så inspirerende og har nogle fantastiske øvelser. Samtidig er det en fornøjelse at høre blandt andet om vort bindevæv samt Yin og Yang. Du har stor viden. Jeg ser frem til næste spørgetime. Tak for alt det spændende materiale og tak for nu. 🥰😎☺️”

Anonym:

“Siger også 1000 tak fra Færøerne 🇫🇴.
En fantastisk mulighed for mig at være med.
Så inspirernde, sjovt og lærerigt på samme tid.
Jeg er virkelig faldet for Qigong ❤️.
Kan mærke hvor godt det er for min sygedomsplagede krop. Hjælper både med energi til hverdagen og forbedrer min ellers dårlige søvn. ❤️👌”

Lene S:

“Tak fordi du deler din viden – det er topskønt at få dine øvelser. Din undervisningsform og entusiasme er skøn og så troværdig og tillidsvækkende!!! Så tak! Især er jeg vild med Universet ryster…….. :-)”

Mette:

“Jeg nyder at lave dine Qigong øvelser. De giver mig en følelse af at gøre noget godt for mig selv. “

Asta:

“Endnu en gang tusinde tak for øvelser og uddybende forklaringer, som giver en god forståelse af hele sammenhængen. “

Sascha:

“‪Tusind tak 🙏 det var lige hvad jeg havde brug for til at komme igang igen ☀️🤗‬ “

Tina:

“‪Tusind tak, siger jeg også! 🙏 jeg vender helt klart tilbage – jeg kan tydeligt mærke at det gavner både krop og sind ❤️‬ “

Ulla:

“‪‪Tak for et inspirerende kursus det har været så godt jeg har lært meget. Så nu forsætter med det kursus jeg er I gang med. ♥️‬‬ “

Heidi:

“‪‪Tusind tak Vibeke, som altid en masse super gode og praktiske informationer – lige til at gå til. Jeg er klart med på at fortsætte (så snart min ryg er klar) 😃🌹🌹🌹‬ “

Rutt:

“‪‪Tak for denne mulighed. Det var super godt og inspirerende.‬
‪Ha´en rigtig god dag. ‬
‪Hilsen her fra Færøerne 😀‬”

Marianne:

“‪‪‪Kære Vibeke Fraling ‬
‪Tusind tak for et givende og lærerigt mini kursus.‬”

Berit:

“‪Også tusind tak for dette forløb. Det har været spændende og flot at du deler sådan ud af din store viden🙏😊‬‬”

Anna:

“Siger også 1000 tak fra Færøerne 🇫🇴.‬
‪En fantastisk mulighed for mig at være med.‬
‪Så inspirernde, sjovt og lærerigt på samme tid.‬
‪Jeg er virkelig faldet for Qigong ❤️.‬
‪Kan mærke hvor godt det er for min sygedomsplagede krop. Hjælper både med energi til hverdagen og forbedrer min ellers dårlige søvn. ❤️👌‬‬‬”

Catharina:

“‪Jeg er rigtig glad for alle videoerne med øvelser, og jeg vil helt sikkert fortsætte efter kurset her. Jeg er i tvivl om, hvorvidt det er en god idé at mixe øvelserne, dvs lave lidt forskelligt fra flere af videoerne på én gang – jeg vil fx gerne bruge længere tid end 10 min om dagen. Kort sagt: kan jeg lave øvelserne fra video 1 og 2 én morgen og fx video 3 og 4 morgenen efter? Håber ikke mit spørgsmål er for indviklet “

Mia:

“‪Tak for et fantastisk kursus. Indholdet er jo kompakt, hvilket er fint. Men vil det være muligt at holde facebookgruppen åben et par ekstra dage, fordi jeg har meget ud at se indslagene og øvelserne mere end en gang.? 😜👏🤪‬”

Vita:

“‪Mange tak for nogle meget inspirerede dage. Det har været super godt🌸‬‬”

Birgitte:

“H‪ej Vibeke og tak for at dit minikursus lige fik mig igang igen💖‬‬‬”

Catharina:

“Tak for et inspirerende kursus – jeg ser på kroppen på en helt ny måde nu, og jeg glæder mig til at dykke mere ned i qigong 🙏🏻🌸‬”

Connie Friman:

“Hører og ser med fra Djursland og tak for så flot et minikursus – tak og tak‬”

Asta:

“Kære Vibeke
Tusinde tak og endnu en gang tak for nogle dejlige kursusdage. Jeg nyder dine øvelser.
Du ønskes alt godt.‬”

Cammilla:

“En lille anmeldelse fra mig: Jeg har deltaget med stor glæde for både krop og sjæl i Vibeke Frahlings mini-kursus. Med enkle, veltilrettelagte øvelser føres du på kyndigste vis ind i qigongs væsen – du får et indblik i og nogle redskaber til, hvordan du selv kan skabe oaser af ro i hverdagen. Vibeke Frahlings kurser, små som store, kan kun anbefales på det varmeste!‬”

Birgitte:

“Hej Vibeke.
Jeg var en af deltagerne til webinaret hos Dansk Fibromyalgiforening
og er nu i gang med minikurset.
Jeg har mindre ondt i ryg og nakke bare efter de her 2 gange end jeg
har haft i flere år. Det er næsten mere underligt end lettende – men
også kun næsten J Jeg vil sige dig stor tak for det gode du har
bragt ind i mit liv!”

Kirsten:

“Hej Vibeke
Tak for 10 dages online kursus. Jeg tror det er den perfekte motionsform til mig og jeg vil gerne lære mere. Jeg synes du er en god formidler, er meget veldokumenteret og velargumenteret. Det tiltaler min naturvidenskabelige baggrund.
I min unge dage dyrkede jeg ThaiChi og løbende yoga, men har altid haft svært ved mange stillinger, da jeg har et fysisk handicap. Holdkurser og online kurser er altid lavet til mennesker med normale kroppe, hvilket betyder at jeg ikke kan lave de fleste øvelser eller kommer til at lave dem uhensigtsmæssig og får ikke det optimale ud af det.
Jeg er født uden venstre ben og venstre hånd og har femur protese. Det betyder at jeg ikke kan holde balancen på venstre ben, især ikke i bøjet stilling.
Det jeg oplever med din Qigong shibashi er, at der er flere øvelser jeg kan lave og tænker at der må være endnu flere. Jeg kan mærke at der er noget at hente her for mig, men vil ikke endnu en gang kaste penge efter noget lavet til normale, som jeg ikke får nok ud af.
Lige nu er jeg også i genoptræning efter 2 diskusprolapser l3/L4 og l4/L5 uden operation og det går fint. Jeg har været helt lammet i mit eneste ben, overladt til mig selv de første 5 uger, så jeg har brugt åndedrætsøvelser, visualisering, meditation, manuel manipulation og bindevæsmassage. Qigong fra YouTube startede jeg med så snart jeg kunne sidde og dernæst stå og gå. Qigong fandt mig og så fandt jeg dig. Nogle af mine veninder er nu også blevet bidt af det og er på dit 10 dages online kursus.‬”

Tak fordi du læste artiklern Vibeke Fraling

Tak fordi du læste artiklen

Du må meget gerne dele denne side

 

Med venlig hilsen

Qigong Master Vibeke Fraling 

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Yin & Yang MeTreat

Yin & Yang – Balance mellem VÆRE og GØRE En MeTreat med fokus på forskellen på Yin & Yang = VÆRE og GØRE. Er der

Læs mere »

Personlighedstype MeTreat

Forstå din personlighed ud fra de tre energicentre En MeTreat med fokus på din personlighed forklaret i energi!  Jo, det kan man faktisk godt! Hvis

Læs mere »

Lær hvad 10 minutters daglig Qigong kan gøre for din sundhed – på 5 dage

0 kr for at deltage Ja, jeg vil gerne deltage!

.

Fornavn og efternavn:

Email:


Med kun 10 minutters daglig Qigong vil du:

  • Mindske stress, da kroppen afspændes og den beroligende og genopbyggende del af nervesystemet aktiveres
  • Få bedre søvn, da motion stabiliserer hormoner med indvirkning på søvn og søvnens kvalitet
  • Lindre gener fra spændinger i kroppen